5 Πρακτικές για να επαναφέρεις τη Χαρά στη ζωή σου

Στην εποχή των ταχύτατων ρυθμών ζωής, των αναρίθμητων υποχρεώσεων, της έλλειψης ελεύθερου χρόνου και, κατ’ επέκταση, του έντονου στρες, το αίσθημα της χαράς έχει αρχίσει και κάνει αισθητή την … απουσία του. Είναι σημαντικό να αποδεχτούμε ότι η ζωή είναι μια διαρκής προσπάθεια, ένας αγώνας που, πολλές φορές, φαντάζει ακατόρθωτος. Ωστόσο, ο καθένας μας έχει δικαίωμα συμμετοχής στη χαρά και μπορεί να την αναζητήσει σε απλές, καθημερινές πρακτικές εύκολα και γρήγορα.


1. Μην προβαίνετε σε συγκρίσεις

και, κυρίως, μη σας απασχολεί η γνώμη των άλλων. Η κλισέ φράση «τι θα πει ο κόσμος» είναι μία παγίδα που αιχμαλωτίζει πολλούς, τους εμποδίζει να ζήσουν τη ζωή που οι ίδιοι επιθυμούν και να ξεδιπλώσουν τον αληθινό τους χαρακτήρα. Θέστε τους δικούς σας στόχους, τα δικά σας «πρέπει» και «θέλω», χωρίς να φοβάστε αν αυτά συμβαδίζουν με των υπολοίπων. Μην ξεχνάτε ότι δεν είμαστε όλοι οι άνθρωποι ίδιοι, καθώς έχουμε διαφορετικές επιθυμίες, διαφορετικές κλίσεις και ενδιαφέροντα. Αυτή, ακριβώς, η διαφορετικότητα συνθέτει τη μοναδικότητά μας. Αν συγκριθείτε με τους άλλους, θα βρείτε σίγουρα, ανάμεσά τους, κάποιους καλύτερους από εσάς(σε κάποιον τομέα της ζωής) και κάποιους χειρότερους. Δε θα βρείτε, όμως, κανέναν σαν κι εσάς, γιατί είστε ξεχωριστοί και όσο πιο γρήγορα γίνει αυτό αντιληπτό τόσο περισσότερη χαρά θα μας προσδώσει.

2. Ενισχύστε τις θετικές σχέσεις

Δώστε περισσότερο χώρο στους χαρούμενους ανθρώπους, σε εκείνους που σας υποστηρίζουν, σας αποδέχονται και σας αγαπούν γι΄αυτό που είστε. Ο χρόνος σας είναι πολύτιμος για να τον ξοδεύετε σε αρνητικές συναναστροφές, που απομυζούν την ενέργειά σας. Δεν ταιριάζουμε όλοι με όλους, επομένως προτιμήστε βαθύτερες σχέσεις με λιγότερα άτομα, παρά επιφανειακές σχέσεις με πολλά άτομα. Δώστε αξία στην ποιότητα και όχι στην ποσότητα.

3. Γιορτάστε την κάθε επιτυχία σας

Έχουμε την τάση να υποτιμούμε τα κατορθώματά μας, αν αυτά δεν είναι ηχηρά και μεγαλοπρεπή, παραγνωρίζοντας τη σημασία των απλών, καθημερινών, φαινομενικά ασήμαντων, επιτυχιών. Σε αυτά τα «απλά» και τα «ασήμαντα» φωλιάζει, όμως, η ουσία.

4. Βοηθήστε

Μία ανιδιοτελής πράξη προσφοράς βοήθειας σε τρίτους αυξάνει το αίσθημα της αυταξίας μας και «γεμίζει» την ψυχή μας με θετικά συναισθήματα.

5. Αθληθείτε

Είναι γνωστό πως, κατά τη διάρκεια της άσκησης, αυξάνονται τα επίπεδα των παραγόμενων ενδορφινών και της σεροτονίνης ή, αλλιώς, των «ορμονών της χαράς». Κι αν δεν είστε «φίλοι» της γυμναστικής, μπορείτε απλά να βγείτε για ένα γρήγορο περπάτημα έξω στη φύση.

σας αρεσε το αρθρο;

Share on facebook
Μοιραστείτε στο Facebook
Share on twitter
Μοιραστείτε στο Twitter
Share on linkedin
Μοιραστείτε στο Linkdin
Share on pinterest
Μοιραστείτε στο Pinterest
Ελευθερία Σκανδάλη

Ελευθερία Σκανδάλη

Η Ελευθερία Σκανδάλη είναι ψυχολόγος, απόφοιτη του πανεπιστημίου Κρήτης και με ειδίκευση στη συνθετική ψυχοθεραπεία.

Αφηστε ενα σχολιο

γραφτείτε στα ενημερωτικά email

Με την εγγραφή σας δηλώνετε ότι συμφωνείτε με την πολιτική απορρήτου και τους όρους χρήσης της ιστοσελίδας.

ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΑΤΟΜΟΥ

Φόβος και φοβίες

Ο φόβος είναι η συναισθηματική απόκριση απέναντι σε έναν πραγματικό κίνδυνο ή σε μια επικείμενη απειλή. Πρόκειται, δηλαδή, για ένα συναίσθημα το οποίο, αν και

Διαβαστε περισσοτερα »
Παραμονή στο σπίτι και διαπροσωπικές συγκρούσεις Πρακτικές αποτελεσματικής διαχείρισης
ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ

Παραμονή στο σπίτι και διαπροσωπικές συγκρούσεις: Πρακτικές αποτελεσματικής διαχείρισης

Σε καταστάσεις αναγκαστικής παραμονής στο σπίτι, όπως αυτή που βιώνουμε το τελευταίο διάστημα, είναι αναπόφευκτο για το κάθε άτομο ξεχωριστά το να αισθανθεί δυσφορία και,

Διαβαστε περισσοτερα »
ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ

Σκέψου Θετικά

Οι σκέψεις είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με τα συναισθήματα, γεγονός που υποδηλώνει πως αυτό που θα σκεφτεί κανείς θα επηρεάσει τη συναισθηματική του κατάσταση, είτε θετικά

Διαβαστε περισσοτερα »